Analiza rynku i konkurencji

Usługa analizy rynku i konkurencji zależna jest od motywu jej wykonania, skierowana w głównej mierze do:

  • Klientów planujących nową inwestycję na rynku
  • Firm dotychczas obecnych na rynku

Pierwszym krokiem jest określenie rynku docelowego, poznanie jego wielkości, trendów i potencjału. Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z obecną na rynku konkurencją.

Szczegółowość raportu opracowywana jest w zależności od występujących potrzeb. Analiza może odnosić się do wybranego konkurenta, całej grupy lub wszystkich konkurentów występujących na rynku.

Jakie mogą być korzyści z wyników przeprowadzonej analizy rynku i konkurencji?

Dla klientów planujących nową inwestycję na rynku:

  • Poznanie wielkości rynku i docelowej grupy klientów.
  • Oszacowanie rentowności planowanej inwestycji
  • Rozbudowanie analizy SWOT
  • Zbiór przydatnych informacji do stworzenia biznes planu
Dla firm dotychczas obecnych na rynku:

  • Opracowywanie nowej strategii firmy
  • Przejęcie większej części rynku
  • Dotarcie do większej grupy odbiorców
  • Stworzenie konkurencyjnej oferty
  • Zbudowanie przewagi nad konkurencją oraz wiele innych możliwości…

Analiza rynku i konkurencji przeprowadzana jest różnymi metodami w zależności od potrzeb. Stosowane są techniki obserwacji, rejestracji oraz wywiady.

Jakie przykładowe dane możemy policzyć i przebadać stosując proponowane techniki?

  • Ilość przechodniów w danej lokalizacji
  • Ilość klientów odwiedzających miejsce
  • Ilość spędzonego czasu w danym miejscu
  • Ilość przejeżdżających samochodów
  • Ilość dokonanych transakcji w danym miejscu
  • Poziom zadowolenia klientów

Po zakończonym badaniu konkurencji, tworzony jest raport który może zawierać informacje takie jak:

Informacje podstawowe: biura, ilość zatrudnionych osób, forma prawna
Punkty i usługi: oferowane produkty i usługi, ceny, rabaty i promocje
Marketing: sposób komunikacji, sposób sprzedaży, kanały sprzedaży
Media i internet: obecność w mediach, obecność w internecie
Zachowania klientów: kim są, ilu ich jest, czego potrzebują.